Ustawa wprowadzająca obowiązkowy KSeF opublikowana- Dz.U. poz.1203
Serdecznie zapraszamy przedstawicieli branży komunalnej na szkolenie, (stacjonarne w Poznaniu i Wrocławiu oraz online) podczas którego ekspert Krajowej Izby Podatkowej odpowie na popularne pytania dot. KSeF, m.in.:
- Obligatoryjny termin wdrożenia KSeF- kto od 01.02.2026 musi wystawiać fv w KSeF? Czy każdy przedsiębiorca od lutego 2026 r. musi być gotowy na odbiór fv w KSeF ?
- Faktura ustrukturyzowana- wymagany zakres danych zgodnie ze schemą 3. Czy fv wystawiana poza KSeF (tryb awaryjny, offline 24) musi być ustrukturyzowana? Dopuszczalne załączniki?
- Trzy główne rodzaje uprawnień w KSeF – na czym polega zarządzanie uprawnieniami, wystawianie i dostęp do faktur oraz samofakturowanie?
- Jednostki organizacyjne np. gminne zakłady komunalne – jak będą odbierać fv w KSeF ?
- Fv wystawiana klientowi indywidualnemu a przedsiębiorcy – kiedy obowiązkowo przez KSeF?
Program
1. Zmiany dotyczące KSeF:
- Nowelizacja ustawy o VAT dotycząca KSeF.
- Istotne terminy związane z wprowadzeniem obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych: luty, kwiecień 2026 oraz styczeń 2027 r.
- Faktury w postaci papierowej oraz faktury elektroniczne i faktury ustrukturyzowane – różnice.
- Sposoby przesyłania faktur do KSeF.
- Obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF.
- Obowiązek posługiwania się NIP.
- Przypadki braku obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF.
- Sposób udostępniania faktur w transakcjach krajowych.
- Możliwość wystawiania faktur w KSeF.
- Dodatkowe oznaczanie faktur udostępnianych lub używanych poza KSeF.
- KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych.
- Faktury offline wystawiane w okresie awarii i niedostępności KSeF:
– Komunikaty o awarii a postać faktury.
– Przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii.
– Postać faktury w okresie niedostępności KSeF.
– Sposób przesyłania faktur przy niedostępności KSeF, - Sankcje za nie wystawienie faktur w KSeF – odroczenie terminów.
- Nowe obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP.
2. Wystawianie i otrzymywanie faktur po zmianach.
- Data wystawienia faktury przesyłanej do KSeF.
- Data wystawienia faktury nieprzesyłanej do KSeF.
- Możliwość bezterminowego wystawiania faktur offline – tryb offline 24.
- Termin na przesłanie faktury do KSeF.
- Wpływ daty wystawienia faktury na obowiązki ewidencyjne w VAT.
- Wystawianie faktur w okresie przejściowym w lutym i kwietniu 2026 r.
- Brak obowiązku przesyłania faktur do KSeF dla określonych czynności oraz szczególnego rodzaju podatników (mikroprzedsiębiorcy),
- Faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
- Likwidacja faktur uproszczonych.
- Paragony z NIP a KSeF.
- Wystawianie faktur w ramach samofakturowania.
- Nowa struktura faktury FA(3) – wpływ nowej struktury na wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF.
- Załączniki do faktur w KSeF – istotne zmiany dotyczące możliwości przesyłania załączników
- Dodatkowe informacje na fakturach.
- Wystawianie a przesyłanie duplikatów faktur.
- Likwidacja not korygujących i ich podatkowe konsekwencje.
- Czy błędy formalne na fakturach będą wymagały wystawienia faktury korygującej?
- Anulowanie faktur od momentu funkcjonowania obowiązkowego KSeF.
- Data otrzymania faktury wystawionej w trybie offline i offline24.
- Data otrzymania faktury wystawionej w KSeF.
- Data otrzymania faktury wystawionej poza KSeF.
- Termin odliczenia VAT z faktur wystawionych poza KSeF, w trybach offline i w KSeF.
- Odliczanie VAT z paragonów z NIP.
3. Uprawnienia i autoryzacje korzystania z KSeF:
- Rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF.
- Nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF.
- Składanie zawiadomień ZAW-FA.
- Anonimowy dostęp do faktury ustrukturyzowanej.
- Kto powinien zainicjować działania związane z wdrożeniem KSeF.
- Czy istnieje konieczność ponownego złożenia NIP-2?
4. Ewidencjonowanie faktur korygujących po zmianach w KSeF:
- Ujmowanie przez dostawcę/usługodawcę faktur korygujących „in minus”:
– Wystawianych w KSeF
– Innych niż wystawionych w KSeF. - Ujmowanie przez nabywcę faktur korygujących „in minus”:
– Wystawianych w KSeF.
– Innych niż wystawionych w KSeF. - Sposób wystawienia faktury korygującej fakturę wystawioną poza KSeF.
- Ewidencjonowanie faktur korygujących w okresie przejściowym (styczeń-luty oraz marzec-kwiecień 2026 r.).
Prelegent
Wojciech Zajączkowski – absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, podyplomowych studiów prawa podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego Unii Europejskiej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Publicznych Instytutu Finansów Uniwersytetu Łódzkiego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej w Łodzi. W latach 2001-2011 trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT oraz integracji europejskiej. Autor artykułów z zakresu prawa podatkowego. Przeprowadził ponad siedem tysięcy godzin szkoleń i wykładów z zakresu podatków, ze szczególnym uwzględnieniem podatku od towarów i usług. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT.
Cena
Koszt udziału 1 os w szkoleniu stacjonarnym wynosi 899 zł netto + 23 % VAT = 1105,77 brutto i obejmuje:
– notes, długopis, prezentację omawianą podczas szkolenia.
– opiekę prelegenta na 7 dni przed i po szkoleniu – prosimy o przesłanie pytań na adres biuro@csb-szkolenia.pl
– przerwy kawowe i lunch
Koszt udziału w 1 os w szkoleniu online wynosi 799 zł + 23%VAT = 982,77 zł brutto i obejmuje:
– uczestnictwo w szkoleniu
– prezentację omawianą podczas szkolenia, będzie udostępniona w wersji elektronicznej.
– opiekę prelegenta na 7 dni przed i po szkoleniu – prosimy o przesłanie pytań na adres biuro@csb-szkolenia.pl
Uwaga, obowiązuje limit uczestników!
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać najpóźniej:
– 7 dni przed szkoleniem stacjonarnym
– 3 dni przed szkoleniem online
formularz zgłoszeniowy można pobrać na stronie www.csb-szkolenia.pl.
Dla firm zgłaszających większą liczbę uczestników gwarantujemy atrakcyjne zniżki:
- 2 osoby– rabat 5 %
- 3 osoby – rabat 10 %
- 4 osoby i więcej – rabat 15 %
Warunki zgłoszenia
1.Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto firmy CSB: Alior Bank 49 2490 0005 0000 4500 2497 4086.
2.Otrzymanie formularza zgłoszeniowego oraz wpłaty na konto czyli wpisanie na listę uczestników szkolenia potwierdzamy mailowo.
3.Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.
4.Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania wpłaty.
5.Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6.Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT i upoważniamy firmę CSB do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.
7.Wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę CSB w celach marketingowych